niedziela, 30 marca 2014

Promocja „tylko” dla nowych klientów lub nowe środki – czy korzystać i jak sobie poradzić?


Często się zdarza, że banki, z których usług korzystamy najlepszą ofertę mają dla nowych klientów, albo jedynie dla nowych środków na lokatach. Czemu tak jest? Bankom po prostu zależy na przyciągnięciu do siebie nowych klientów, którym w późniejszym okresie można będzie sprzedać nowe produkty. Dlatego oferują lepsze warunki dla nowych klientów i gotowe są zapłacić sporo za pozyskanie takich osób. Klient ma też zachętę do zaznajomienia się z konkretnym bankiem. Banki też stosują okresowe promocje aby pozyskać środki z rynku na swoje akcje kredytowe. Niestety najczęściej klienci, którzy już korzystają z usług swojego banku na promocyjne warunki nie mogą liczyć. Pytanie czy powinniśmy korzystać z takich promocji? Odpowiedź zależy do nas. Jeśli jednak bank oferuję nam więcej niż standardowo warto korzystać w takich okazji.


W dzisiejszym wpisie postaram się podpowiedzieć, jak próbować ominąć ograniczenia związane z kierowaniem oferty tylko dla nowych klientów bądź na nowe środki w banku. Ograniczenie „nowy klient” jest bardziej restrykcyjne niż „nowe środki”.

Zaczniemy od tego pierwszego. Nowy klient dla banku oznacza najczęściej to, że osoba wcześniej nie korzystała z jego usług z żadnych produktów. Najczęściej promocje dotyczą specjalnych warunków dla kont osobistych, lokat na tzw. start, kart kredytowych, rzadziej innych produktów. Ograniczenie te bardzo trudno ominąć. Właściwie pozostaje tylko jeden sposób – jeśli sprawa jest tego warta, można założyć produkt na kogoś zaufanego. Dobre połączenie to mąż i żona. Jednak te rozwiązania kończy się bardzo szybko razem ze spadkiem zaufanych nam osób. W niektórych przypadkach banki są mniej restrykcyjne i definiują nowego klienta jak tego, który w ciągu 12 miesięcy nie korzystał z jego usług. Jest to wiele korzystniejsze dla zainteresowanych osób. Więc dlatego ważne, żeby zawsze zamykać niepotrzebne produkty w bankach, bo może się zdarzyć, że przez to nie będziemy mogli skorzystać z promocji. 

Banki też mogą stosować promocyjne warunki tylko na tzw. nowe środki. Odnosi się to wyłącznie do oprocentowanie na lokatach i kontach oszczędnościowych. W tym wariancie brany jest pod uwagę konkretny dzień, na który zostaje zbadany stan środków klientka w banku. Nadwyżka tych środków może wtedy być zainwestowana w produkt na promocyjnym oprocentowaniu. Z tego powodu, nie warto mieć kont wspólnych. W przypadku korzystnej promocji można po prostu przelać pieniądze na konto partnera i z niej skorzystać. Poza założeniem konta lub lokaty na zaufaną osobę nic innego za bardzo nie można zrobić. Można negocjować warunki, ale w czasach ogólnej nadpłynności na rynku na dużo nie można liczyć.

Podsumowując, banki starając się pozyskać nowych klientów i więcej pieniędzy z rynku stosują różne promocje. Stali, lojalni klienci mogą czuć się niedocenieni i dyskryminowani. Ale czy należy się na to obrażać? Według mnie nie. Tak już po prostu jest i tego nie zmienimy. Na szczęście konkurencja jest ogromna i każdy może znaleźć coś dla siebie. Jeśli nie czujemy się doceniani w swoim banku, możemy poszukać innego, z którego bardziej będziemy zadowoleni. Wbrew pozorom zmiana konta nie jest trudną sprawą. A założenie lokaty w innym banku jest jeszcze prostszą sprawą. W dzisiejszych czasach wszystko tak naprawdę można załatwić przez internet. A czy powinniśmy korzystać z okresowych promocji? Jeśli bez problemu spełnimy warunki to dlaczego nie? W biznesie nie ma sentymentu i powinniśmy szukać rozwiązań, które dają nam najwięcej. 

Dzisiejszym wpisem zaczynam opis ciekawych promocji bankowych, na których można zarobić dodatkowe pieniądze. Wpisy będą pojawiać się regularnie – zapraszam, bo będzie konkretnie i ciekawie.

10 komentarzy:

  1. Dziękuję za zrozumiałydla mnie-emerytki opis kilku bankowych haseł. Banki lekceważą nas (mało sprawnych w sieci) i nie dają lokat bez zawiłych warunków.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uważam, że wielu informacji na temat pozyskiwania klientów można szukać na stronie https://push-ad.com/pl/ ponieważ jest to narzędzie do tego służące. Klienci pozyskiwani są przez to, że zostają wysyłane do nich powiadomienia z naszego sklepu, jeśli oczywiście mowa o pozyskiwaniu klientów online.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o metody pozyskiwania klientów w internecie, to moim zdaniem najlepszą metodą jest pozycjonowanie. Odkąd zacząłem inwestować w usługę pozycjonowania https://dolp.pl/pozycjonowanie-stron-www/ stopniowo odnotowywałem co raz więcej odwiedzin w moim sklepie, a co za tym idzie wzrost sprzedaży. Według mnie wysokie pozycje w wyszukiwarce na dane frazy kluczowe dają najlepsze, wymierne efekty.

      Usuń
  3. Ja uważam że aby pozyskać klienta na służej to trzeba się z nim poniękąd zaprzyjaźnić. Budować relacje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz dużo firm stosuje crm aby mieć zapisane na jakim etapie są z danym klientem. Mają wszystko uporządkowane. Myśle że ma to sens. U mnie wielki bałagan w plikach. Budowanie relacji też średnio wychodzi- muszę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasem ciężko budować relacje z klientem jak niby on jest dobry bo dobrze płaci ale ciągle się z płatnościami spóźnia. Na szczęście sytuację ratuje faktoring.

    OdpowiedzUsuń
  6. A nie myślał ktoś z Was może o tym, aby wdrożyć w tym celu nowoczesne programy i systemy? Jednym z takich programów na pewno jest CRM, o którym przeczytacie tutaj https://tojafacet.pl/crm-nowoczesne-rozwiazanie-dla-biznesu-wspierajace-sprzedaz/ Jest to system, który pozwoli na wprowadzenie bardzo fajnych zmian.

    OdpowiedzUsuń
  7. Akurat ja jestem zdania, że jeśli chcemy mieć całą rzeszę wiernych klientów to trzeba robić coś dla wszystkich. Na pewno bardzo dobrym sposobem jest po prostu reklama w social mediach. W sumie jak napisano w https://kaizen.info.pl/aktualnosci/aktualnosci-z-rynku/271-3-formy-skutecznej-promocji-w-social-mediach to są odpowiednie formy takiej reklamy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Akurat moim zdaniem bardzo fajnie również sprawdza się marketing automation jeśli chcemy poznać naszego klienta i zobaczyć gdzie on nie trafia do nas. Jak czytałem na stronie https://push-ad.com/blog/7-praktycznych-przykladow-wykorzystania-marketing-automation/ to jest kilka praktycznych przykładów, gdzie te działania można wykorzystać.

    OdpowiedzUsuń